اسنپ مارکت چیست و چگونه جایگزین بامیلو شد؟
نوشته شده توسط : مژده

ما در این مقاله سعی کردیم به بررسی این موضوع بپردازیم و اینکه چرا بامیلو با آن همه سرمایه گذاری و نیروی انسانی تعطیل شد اسنپ مارکت با چه هدفی شکل گرفت؟

 

چرا اسنپ مارکت جایگزین بامیلو شد؟

در شرایطی که تصور می‌شد بامیلو با تعدیل نیرو و کم کردن هزینه‌ ها به فعالیت مستقل خود ادامه خواهد داد، اما این‌گونه نشد. حالا با مراجعه به سایت بامیلو شما به سایت اسنپ مارکت منتقل خواهید شد.

نکته جالب این است که انحلال بامیلو بدون هیچ اعلام قبلی از سمت این مجموعه یا گروه اینترنت ایران انجام گرفته است و به نظر می‌رسد که تیم اسنپ مارکت که حالا جایگزین بامیلو شده، برنده واقعی این ماجرا باشد.

سایت بامیلو زیرمجموعه شرکت بزرگ راکت اینترنت می‌باشد. این شرکت اروپایی که مقر آن در برلین آلمان قرار دارد  مالک استارت آپ های متعددی در چند کشور جهان می باشد که در ایران با نام گروه اینترنت ایران فعالیت می کند.

سیاست کاری این شرکت به این صورت است که با رصد استارت آپ ها و کسب و کارهای اینترنتی موفق در سرتاسر جهان، مشابه آن ها را در کشورهای کم تر توسعه یافته راه اندازی می کند.راکت اینترنت از استارت‌ آپ‌ های موفق دنیا تقلید کرده و آن‌ها را کپی می‌کند. به این پدیده اصطلاحاً کلون کردن clone می‌گویند.

این شرکت بعد از پیاده سازی این استارت آپ ها، به بررسی سودی که این استارت آپ میدهد می‌پردازد و اگر سود حاصل به قدری که این شرکت میخواهد بود، آن استارت آپ را ادامه میدهد. در غیر این صورت به سرعت آن را تعطیل میکند یا با مجموعه دیگری ادغام میکند.

به عنوان مثال فروشگاه بزرگ اینترنتی زالاندو که یکی از زیر مجموعه های راکت اینترنت در آلمان بود و در زمینه فروش پوشاک و کیف و و کفش فعالیت داشت و با اسمی ایرانی در ایران فعالیت میکرد. ولی بعد از مدتی تعطیل شد.

بامیلو هم به این سرنوشت دچار شد. در ابتدا این شرکت دو سایت بامیلو که فروشگاه اینترنتی بود و موزاندو که یک مارکت پلیس بود را راه اندازی کردند و بعد از مدتی متوجه شدند که مارکت پلیس در ایران سود و راحتی کار بیشتری دارد و به همین دلیل این دو را با هم ادغام نموده و سایت بامیلو که تبدیل به مارکت پلیس شده بود را معرفی نمودند.

در اواخر سال ۹۷ بود که این شرکت متوجه شد که کار تامین کالا نسبت به قبل سخت تر شده و فرصت را غنیمت شمرده و در اوایل سال ۹۸ اقدام به تغییر نام و نوع استارت آپ خود نمودند.

 

شرکت هایپر استار

هایپر استار در زمینه‌ی عرضه و فروش کالاهای تندمصرف نامی بسیار آشناست. این شرکت برای اولین‌ بار در ایران توانست «هایپرمارکت» را درقالب فروشگاه‌های زنجیره‌ای راه‌اندازی کند و هم‌اکنون هم علاوه بر تهران، در چندین شهر بزرگ دیگر شعبه دارد. هایپراستار با تنوع بالای محصولات (هم از نظر تنوع کالا و هم از نظر تنوع برند)، قیمت‌های مناسب و ارزان‌ تر بودن شناخته می‌شود.

 

شرکت اسنپ

در کنار هایپر استار، اسنپ و دیگر شرکت‌های این مجموعه، یعنی اسنپ‌ فود، بامیلو و سرویس ویژه‌ی اسنپ‌ باکس، توانسته‌اند در عرصه‌ی خدمات حمل‌ونقل آنلاین شهرت خوبی به دست آورند. اسنپ را می‌توان بزرگ‌ترین تاکسی اینترنتی درون‌شهری خاورمیانه دانست و البته در کنار آن، سرویس ویژه‌ی اسنپ‌باکس خدمات خوبی در زمینه‌ی حمل‌ونقل ارائه می‌کند.

 

همکاری اسنپ و هایپر استار

«اسنپ» و «هایپراستار» در زمینه‌ی عرضه و فروش آنلاین کالاهای تندمصرف و سوپرمارکتی همکاری خود را شروع کرده‌اند. این همکاری در قالب اپلیکیشن جدید «اسنپ مارکت» است. این سامانه تمامی مراحل عرضه کالای تندمصرف تا رسیدن آن به دست مشتری را شامل است.

فروشگاه آنلاین اسنپ‌مارکت تمامی شهر تهران را پوشش می‌دهد و کاربران اسنپ‌مارکت می‌توانند تمامی کالاهای سوپرمارکتی موردنیاز خود را با استفاده از این اپلیکیشن به‌ صورت آنلاین و مستقیم از هایپر استار تهیه کنند. موفقیت اسنپ‌مارکت با توجه به تخصص ویژه‌ای که هر یک از این دو شرکت دارند دور از انتظار نیست.

با این‌ همه این دو شرکت برای موفقیت در زمینه‌ی عرضه و فروش کالاهای تند مصرف باید از پس چالش‌هایی اساسی بر بیایند.

چالش‌های اساسی برای موفقیت در زمینه‌ی عرضه و فروش آنلاین محصولات سوپرمارکتی از این قرار است: تأمین، عرضه و دلیوری یا همان رساندن کالا به دست مشتری. در زمینه‌ی تأمین کالا مساحت زیاد تحت پوشش و تعداد بالای کالاهای سوپرمارکتی و گردش سریع آن‌ها چالش‌ زاست؛ به‌طوری‌که تعداد کالاهای موجود در فروشگاه‌های بزرگ به ۱۰هزار کالای مختلف می‌رسد.

این امر نیاز به وجود انبارهای متعدد و مجهز در نقاط مختلف شهر را الزامی می‌کند. همچنین در زمینه‌ی عرضه، تنوع کالاها در هر خرید جزو مسائل اصلی است؛ به‌طوری‌که برحسب تجربه‌ی جهانی، کاربران در هر خرید بیش از ۱۵ مورد کالا را خریداری می‌کنند. در زمینه چالش سوم، یعنی دلیوری یا رساندن کالا به دست مشتری، هم ارسال سریع نقطه‌به‌نقطه کالا چالش اصلی است. در این میان برای مواجهه با چالش تأمین کالا پراکندگی شعب هایپر نقش مهمی دارد و فراوانی و تنوع کالاها در شعب مختلف نگرانی کلی درباره‌ی تأمین کالا را برطرف می‌کند.

در مورد چالش عرضه نیز با توجه به تجربیات بسیار موفقی که اسنپ در زمینه‌ی ارائه‌ی خدمات آنلاین در قالب اپلیکیشن دارد، این شرکت می‌تواند از پس چالش انتخاب و عرضه‌ی کالاهای متنوع و مختلف بربیاید. علاوه‌ بر همه‌ی این‌ها، زیرساخت مناسب اسنپ‌باکس می‌تواند چالش ارسال سریع به نقاط متعدد شهر بزرگ تهران را از میان ببرد. با توجه به این برآیند باید دید اسنپ‌مارکت در مواجهه با این چالش‌ها چقدر موفق است.

اسنپ‌مارکت به‌تازگی فعالیت خود را شروع کرده و در راه رسیدن به موفقیت گام‌های بسیاری روبه‌روی خود می‌بیند. این سامانه در قالب اپلیکیشن و وب‌سایت فعالیت می‌کند و تمامی شهر تهران را پوشش می‌دهد و کد تخفیف اسنپ مارکت و  کد تخفیف اسنپ را نیز ارائه می دهد.

برای مشاهده‌ی وب‌سایت اسنپ‌مارکت شما می‌توانید به آدرس www.snapp.market مراجعه کنید.

منبع:

https://academy.rokhad.ir/what-is-snapp-market/





:: برچسب‌ها: معرفی اسنپ مارکت ,
:: بازدید از این مطلب : 35
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 شهريور 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: